Bij het schenken aan een goed doel komen vaak verschillende vragen op. Hieronder staan enkele van de meest gestelde vragen bij het doen van een schenking aan een goed doel en specifiek aan de stichting Hartog & Rebecca.
Algemene informatie Stichting Hartog & Rebecca
Rechtspersoon: RSIN 866019650
KVK nummer: 92353843
Rechtsvorm: Stichting
Statutaire naam: Stichting Hartog & Rebecca
Statutaire zetel: gemeente Diemen
Bezoekadres: Jan Bertsstraat 48, 1111 AS Diemen
Eerste inschrijving handelsregister: 27-12-2023
Datum akte van oprichting: 22-12-2023
Activiteiten SBI-code: 88993 - Lokaal welzijnswerk; De verwezenlijking van werk van filantropische of sociale aard, meer in het bijzonder om een blijvende bijdrage te leveren aan een samenleving zonder mensenhaat.
Vragen
Hoe kan ik doneren?
U kunt uw donatie overmaken op rekening NL10ABNA 0131027980 t.n.v Stichting Hartog&Rebecca. Indien het om een donatie gaat van meer dan 500 euro, dan kunt u contact met ons op nemen via de mail: michael@hartogenrebecca.nl
Hoe weet ik of de Stichting Hartog & Rebecca een betrouwbaar goed doel is?
U kunt de Stichting Hartog & Rebecca vinden als goede doel met een geregistreerde ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling) op de volgende website van de belastingsdienst: ANBI-status controleren
Wat gebeurd er met mijn donatie als het benodigde budget voor de dansvoorstelling niet wordt behaald?
Het gedoneerde geld zal volledig worden teruggestort op uw rekening tot officiële accordering van de begroting en daarmee de officiële goedkeuring dat de voorstelling wordt uitgevoerd. Nadat wij reeds officiële betaalverplichtingen zijn aangegaan, dan zal op basis van het nog overgebleven bedrag naar rato aan de donateurs teruggestort worden. Via de website en overige communicatie proberen wij elke donateur op de hoogte te houden van de inkomsten en uitgaven van de stichting.
Wat zijn de tijdlijnen van de Stichting m.b.t. realiseren van de voorstelling?
01-05-2025 Bestuursbesluit; goedkeuring planning realisatie voorstelling
01-09-2025 Start productie voorstelling
04-05-2026 Premiere voorstelling
Hoeveel van mijn donatie gaat daadwerkelijk naar de Stichting Hartog & Rebecaa t.b.v. de dansvoorstelling?
Goede doelen moeten transparant zijn over hun kostenstructuur. Bij de Stichting Hartog & Rebecca werken de bestuursleden onbezoldigd. Op mogelijke bank-, administratie-, en declaratie kosten na gaat al het geld naar de doelstelling van het fonds.
Wat gebeurt er met mijn gegevens nadat ik heb gedoneerd?
Goede doelen moeten zich houden aan privacywetten en zullen je gegevens veilig bewaren. Informeer naar hun privacy beleid om te weten hoe jouw gegevens worden behandeld. Ons privacy beleid is te vinden op in ons privacy statement op onze website, waarin beschreven staat dat wij als stichting ons volledig houden aan de privacywet AVG.
Kan ik mijn donatie wijzigen of annuleren?
Eenmalige donaties kunnen niet worden teruggedraaid, omdat de stichting de middelen direct gebruikt voor haar budget om haar doelstelling te kunnen realiseren.
Kan ik in termijnen doneren?
Nee, dat kan niet. Wel is het mogelijk om meerdere keren een donatie te doen.
Hoe blijf ik op de hoogte van wat er met mijn donatie gebeurd?
Wij houden donateurs op de hoogte via updates op de website en mogelijk andere communicatie (zoals nieuwsbrieven of mail).
Zijn er minimum- of maximumbedragen voor schenkingen?
Nee er zijn geen minimum of maximum donatie bedragen, de stichting is blij met iedere donateur die haar steentje wil bijdragen aan het doel van de stichting.
Wat zijn de belastingvoordelen van een schenking aan een goed doel?
Schenkingen aan erkende goede doelen kunnen belastingvoordelen bieden. In veel landen kun je het gedoneerde bedrag aftrekken van je belastbaar inkomen.
In Nederland geldt dat je een schenking aan een culturele ANBI, voor 125% mag aftrekken van uw aangifte inkomstenbelasting. Voor particulieren bestaat, ook na 1 januari 2025, de giftenaftrek.
Word ik uitgenodigd om de voorstelling bij te wonen?
Afhankelijk van de hoogte van de donatie is onze Stichting voornemens om onze donateurs uit te nodigen voor onze voorstelling. Uiteraard moet dit wel passen binnen de financiele kaders en begroting, aangezien ook de kaartverkoop een deel van onze inkomsten betreft. Via nieuwsbrieven en mail proberen wij onze donateurs zoveel mogelijk op de hoogte te brengen hoeveel donaties wij hebben en of het uitnodigen van onze donateurs past binnen de financiële begroting.
Waar wordt de voorstelling gegeven?
Initieel wordt de voorstelling uitgevoerd onder de vlag van Theater na de Dam, waarbij de focus ligt op een theater in Amsterdam. Doel is dat wij de voorstelling in meerdere theaters in Nederland willen opvoeren. Indien de voorstelling succesvol blijkt dan zal de focus wellicht ook op buiten Nederland zijn.